Trieszt kikötője

Trieszt kikötője, amely 2013 óta az áruforgalom szerint a legnagyobb Olaszországban, egy szárazföldi-tengeri nemzetközi csomópont, amely Közép- és Kelet-Európa dinamikus piacát érinti.

A Távol-Kelet és Európa közötti kereskedelem és a tengeri forgalom intenzívebbé válása, valamint az Európai Unió keleti bővítése  újraindította az Adriai-felső-térség központi szerepét, és új lehetőségeket nyitott meg a növekedés és a fejlődés szempontjából Triesztben. Ebben az összefüggésben Trieszt meghatározó szerepet játszik két különálló logisztikai vonalon: hosszú távú, kontinensközi tengeri összeköttetésekben és a  Mediterrán térségen belüli rövid közepes hatótávolságú kapcsolatokban.

Északkelet-Olaszország és Közép-Európa termelési és ipari területei hetente több mint 200 vonattal kapcsolódnak Trieszthez, amelyek különféle célországai például Németország, Ausztria, Luxemburg, Szlovákia, Magyarország, Belgium és a Cseh Köztársaság, amelyek növekvő gazdasági háttérrel rendelkező területeket szolgálnak ki.

A közép-kelet-európai referenciapiacok eléréséhez magasan specializálódott intermodális szolgáltatásokat fejlesztettek ki közvetlen vonatokkal, amelyeket az Alpe Adria S.p.a., üzemeltető társaság szervez, „all-in” csomagokat kínál garantált hozammal és gyakorisággal.

Trieszt kikötőjének belső vasúthálózata (70 km pálya) integrálva van a nemzeti és a nemzetközi hálózattal, amely lehetővé teszi, hogy az összes dokkot sínek szolgálják ki, közvetlenül a terminálokon van a szerelvények válogatásának/összetételének lehetősége; az úthálózat hatékonyságát  garantálja a közvetlen összeköttetés és egy felüljáró (a kikötő belsejében), amely a kikötőn kívüli úthálózaton keresztül az autópálya hálózat rendszerébe kapcsolja be a kikötőt.

A kikötő mélysége 18 méter, kiváló tengeri megközelíthetőség, kiváló vasúti és közúti összeköttetés, a kimeneti piacok közelsége teszik Trieszt kikötőjét hatékonynak és versenyképesnek. Trieszt, a Kelet és Nyugat közötti természetes kereszteződés, az Európa és a Távol-Kelet piacai közötti preferenciális kapu. Ebben az értelemben  Trieszt kikötője -ellentétben az észak-európai kikötőkkel—négy nap megtakarítást kínálhat az Európa és Kelet-Ázsia közötti útvonalakon. 

25 millió dollár évi megtakarítást jelent ez egy 6000 TEU-s konténerszállító hajósornál mind üzemanyag mind bérleti költségek terén.

Container

776.000 TEU (2020)

Ro-Ro

243.500 Egység (2020)

Mélység

18 Méter

Első kikötő

Első az olaszországi teherforgalomban

Compare listings

Compare