Trieszt kikötője, amely 2013 óta az áruforgalom szerint a legnagyobb Olaszországban, egy szárazföldi-tengeri nemzetközi csomópont, amely Közép- és Kelet-Európa dinamikus piacát érinti.
A Távol-Kelet és Európa közötti kereskedelem és a tengeri forgalom intenzívebbé válása, valamint az Európai Unió keleti bővítése újraindította az Adriai-felső-térség központi szerepét, és új lehetőségeket nyitott meg a növekedés és a fejlődés szempontjából Triesztben. Ebben az összefüggésben Trieszt meghatározó szerepet játszik két különálló logisztikai vonalon: hosszú távú, kontinensközi tengeri összeköttetésekben és a Mediterrán térségen belüli rövid közepes hatótávolságú kapcsolatokban.
Északkelet-Olaszország és Közép-Európa termelési és ipari területei hetente több mint 200 vonattal kapcsolódnak Trieszthez, amelyek különféle célországai például Németország, Ausztria, Luxemburg, Szlovákia, Magyarország, Belgium és a Cseh Köztársaság, amelyek növekvő gazdasági háttérrel rendelkező területeket szolgálnak ki.
A közép-kelet-európai referenciapiacok eléréséhez magasan specializálódott intermodális szolgáltatásokat fejlesztettek ki közvetlen vonatokkal, amelyeket az Alpe Adria S.p.a., üzemeltető társaság szervez, „all-in” csomagokat kínál garantált hozammal és gyakorisággal.
Trieszt kikötőjének belső vasúthálózata (70 km pálya) integrálva van a nemzeti és a nemzetközi hálózattal, amely lehetővé teszi, hogy az összes dokkot sínek szolgálják ki, közvetlenül a terminálokon van a szerelvények válogatásának/összetételének lehetősége; az úthálózat hatékonyságát garantálja a közvetlen összeköttetés és egy felüljáró (a kikötő belsejében), amely a kikötőn kívüli úthálózaton keresztül az autópálya hálózat rendszerébe kapcsolja be a kikötőt.
A kikötő mélysége 18 méter, kiváló tengeri megközelíthetőség, kiváló vasúti és közúti összeköttetés, a kimeneti piacok közelsége teszik Trieszt kikötőjét hatékonynak és versenyképesnek. Trieszt, a Kelet és Nyugat közötti természetes kereszteződés, az Európa és a Távol-Kelet piacai közötti preferenciális kapu. Ebben az értelemben Trieszt kikötője -ellentétben az észak-európai kikötőkkel—négy nap megtakarítást kínálhat az Európa és Kelet-Ázsia közötti útvonalakon.
25 millió dollár évi megtakarítást jelent ez egy 6000 TEU-s konténerszállító hajósornál mind üzemanyag mind bérleti költségek terén.
776.000 TEU (2020)
243.500 Egység (2020)
18 Méter
Első az olaszországi teherforgalomban
Compare listings
ComparePlease enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.